New Zealand - Turisme og hospitality

Intro

New zealand - Turisme og hospitality

Vores lokale partner i New Zealand har et stort netværk af virksomheder, der beskæftiger sig indenfor turisme.

Selvom de internationale grænser forbliver lukkede, pga. at Covid så er der næsten ingen tilfælde i New Zealand og den indenlandske turisme kører derudaf. Efter lock down er Newzealændere begyndt at udforske deres egen baghave mere end nogensinde før. Du kan gennemføre en online praktikplads med transport, indkvartering, aktiviteter og rejsebureauer.

Praktikpladser inden for turisme involverer en lang række opgaver relateret til turistbranchen, en af New Zealands største brancher. Du placeres muligvis i kundeservice, hvor du hjælper med online salg og information, salg og marketing, blogging og hjælp til at oprette rejseplaner, hjælp med CRM og databasestyring. 

Mange af vores online praktikanter hjælper internationale udbydere med at tilpasse sig post Covid-verdenen og vende turistproduktet til en mere værdibaseret lokal forbruger. Dette kan betyde, at du hjælper med research og produktudvikling og vurdering. Der er mange opportunister i denne sektor, og en oplagt måde at lære om et af verdens bedste turistmarkeder.

Praktikpladser indenfor rejse- og turisme er perfekte til studerende, der studerer turisme, hospitality eller kundeservice. Men bemærk også at en praktikplads inden for dette område, giver dig en masse overførbare færdigheder, som enhver arbejdsgiver ville blive imponeret over at se på dit CV.

Kort fortalt

Pris fra:

6.5000 kr.

Alder:

18-30 år

Kvalifikationer:

1 års erfaring. God til engelsk mm

Varighed:

Fra 4-24 uger

start:

Året rundt

bør bookes før

Gerne mindst 8 uger før

Generel information

Generel information

Hvor i New Zealand
Online placeringerne finder som oftest sted i virksomheder i New Zealands største by, Auckland og andre større byer.

Startdatoer
Hver tirsdag året rundt. Aftales individuelt med din supervisor. Dog ingen nye indtag i perioden fra 30. november til 15. januar. 

Varighed

4-24 uger / 16-40 timer pr uge.  

Ansøgningsfrist

Du skal gerne booke ca. 8 uger før ønsket startdato. Ønsker du at starte før, så kontakt os, og vi vil undersøge muligheden for at finde en placering med kortere varsel. 

Normalt tidsplan

Virksomhederne arbejder normalt 5-6 dage i ugen. Din arbejdsplan vil blive drøftet med vejlederen. 

Hvem er du?

  • Du er i gang med en uddannelse indenfor turisme, servicemanagement eller lignende, og har været det i mindst et år eller har turistrelateret arbejdserfaring
  • Du er god til engelsk 
  • Alder 18-30
  • Ren straffeattest
  • Du kan arbejde selvstændigt og håndtere travlhed
  • Du kan håndtere online kommunikationsværktøjer, f.eks, zoom, skype eller lignende. . 
  • Du kan arbejde i administrationsprogrammer (f.eks. MS Office og CRM systemer som Salesforce, HUbSpot)
  • En fordel at du har kendskab til bookingsystemer, f.eks. Galileo, Amadeus.

Alder
Fra 18-45 år.

Eksempler på mulige arbejdsopgaver

  • Kontakt med klienter via telefon, e-mail, sociale medier og personligt
  • Generelle marketingsrelaterede aktiviteter
  • Forretningskommunikation og Finans
  • Opdatering af filer og databaser
  • Opdatering af passagerlister og ture
  • Hjælp til eller guide på ture
  • Samarbejde med rejsearrangører
  • Behandling af salg og refunderinger
  • Opdatering af sociale medier og journalistik
  • Forbedring af kundeoplevelsen
  • Brug af CRM-software til virksomhedens kundeforhold
  • Opdatering af websteder, produktmanualer og processer
  • Planlægning af aftaler og møder
  • Indkvarteringstjenester såsom check-in, check-out eller roomservice

Andre karriere- eller studieområder
Bortset fra det karrierefelt, der er anført ovenfor, vil dette praktikområde også appellere til ansøgere med interesse i disse brancher: 

Kundeservicechefer, Operatører af turistvirksomheder,  udlejning, kundeserviceagent, international forretning, marketing, salg, business administration, iværksætteri, færge- og krydstogtsdrift, transport, logistik, digital marketing, sport og rekreation, med mere

PRAKTIK HIGHLIGHTS

  •  
  • Lær mere om en af New Zealands absolut største brancher – turisme!
  • Få indblik i erhvervsområdet for din praktikvirksomhed i international sammenhæng
  • Vær et internationalt teammedlem og lær, hvordan dine ideer fungerer i et andet kulturelt miljø

sådan foregår det

sådan foregår det

  1. Du tager en snak med ALOTTbetter, og vi finder sammen ud af, hvad dine ønsker og behov til din praktik skal være. Opfylder du minimumskravene (alder, engelskkundskaber mm), så går vi videre med din ansøgning.

  2. Du betaler depositum.

  3. Du sender os et CV, et motivationsbrev og referencer, som vi sender videre til vores placerings-partner i udlandet. Vores partner sætter en samtale op med dig online, hvor I gennemgår dine ønsker og krav fra din uddannelse, sammenholdt med mulighederne indenfor dit fag.

  4. Du modtager information om praktikken, om virksomheden/organisationen og om din personlige supervisor (i virksomheden). En praktik supervisor er en professionel person med erfaring, som skal sikre, at du får et fagligt udbytte af din praktik.

  5. Du betaler restbeløbet

  6. Du får en samtale med din supervisor og I gennemgår praktikkens indhold. Her aftaler I i detaljer hvor mange timer du skal arbejde, hvor mange timer, du har med din supervisor, og der bliver lavet en detaljeret praktikplan med dine mål.Nogle af disse samtaler kan have karakter af en job samtale. Men vær ikke bekymret – vores placerings-partner forbereder dig til samtalen.  

  7. Foruden din praktik supervisor i virksomheden/organisationen, vil du også have en ekstern kontaktperson, der kan støtte og vejlede, hvis du har brug for det.

Priser

Priser for programmet

4-24 uger                          6.500 kr. uanset varighed

 

INKLUDERET

  • Samtale med ALOTTbetter om dine ønsker og muligheder – før betalig af depositum
  • Tilpasset praktik der opfylder kravene fra din uddannelse, hvis du er studerende
  • Forberedelse med rådgivning om diverse praktiske ting, så du får mest muligt ud af din placering.
  • Samtale med din praktikvirksomhed/organisation, og udarbejdelse af individuel praktik plan
  • Fast supervisor i din praktikvirksomhed/organisation på destinationen til løbende vejledning
  • Certifikat efter fuldført praktik

DEPOSITUM

Et depositum vil blive opkrævet for, at vi kan arbejde videre med din ansøgning, når vi har bekræftet at du kan deltage på programmet.

Depositummet er en del af den samlede pris for dit valgte program og bliver fratrukket den samlede programpris. Depositummet er ikke en ekstra udgift, men dit første afdrag på programmet. Depositummet refunderes ikke.

Depositum udgør 2000 kr. og indbetales via bankoverførsel.
Se mere her.

 

ANNULLERINGSREGLER

  • Annullering efter placering – ingen refusion
  • Depositum refunderes ikke

For alle ændringer/annulleringer opkræves desuden et administrationsgebyr på 375 kr.

Tilmeld

LYDER DET SOM NOGET FOR DIG?

Så kontakt os og lad os sætte gang i din internationale placering!