New Zealand - Event management

Intro

New zealand - Event management

Da New Zealand er stort set Covid-fri, kører events og arrangementer for fuld musik for at følge med den stigende efterspørgsel fra lokale kiwier (kælenavn for indbyggerne i New Zealand), der ønsker at komme ud til sport, musik, natur, konferencer og andre begivenheder. 

Derudover er mange organisationer nu erfarne inden for online arbejdsgange og kommunikation. Aktiviteter omkring begivenheder og markedsføring, er nu dagligdag og mange virksomheder er vant til at hjælpe personale og ansatte virtuelt. 

Som event-koordinator hjælper du projektledelsen med at oprettelse og udvikle store arrangementer såsom festivaler, konferencer, ceremonier, formelle fester, koncerter eller konferencer. 

Hjælp med online marketing, kommunikation, databasestyring, blogging og historiefortælling, sponsorering og øv dig i at kommunikere via video på zoom eller skype samtidig med at du fårinternational erfaring i at arrangere store og mindre events på New Zealand. 

Kort fortalt

Pris fra:

6.5000 kr.

Alder:

18-45 år

Kvalifikationer:

1 års erfaring. God til engelsk.

Varighed:

Fra 4-40 uger

start:

Året rundt

bør bookes før

Gerne mindst 8 uger før

Generel information

Generel information

Hvor i New Zealand
Online placeringerne finder som oftest sted i virksomheder i New Zealands største by, Auckland og andre større byer.

Startdatoer
Hver tirsdag året rundt. Aftales individuelt med din supervisor. Dog ingen nye indtag i perioden fra 30. november til 15. januar. 

Varighed

4-40 uger / 16-40 timer pr uge (12-20 uger anbefales).  

Ansøgningsfrist

Du skal gerne booke ca. 8 uger før ønsket startdato. Ønsker du at starte før, så kontakt os, og vi vil undersøge muligheden for at finde en placering med kortere varsel. 

Normalt tidsplan

Virksomhederne arbejder normalt 5 dage i ugen, muligvis mere, hvis deadline nærmer sig. Din arbejdsplan vil blive drøftet med vejlederen. 

Hvem er du?

  • Du er i gang med en uddannelse indenfor service-/event management eller lignende, og har været det i mindst et år, eller har praktisk erfaring. 
  • Alder 18-30
  • Du er god til engelsk 
  • Har ren straffeattest
  • Gode organisatoriske evner
  • Du kan arbejde selvstændigt og håndtere travlhed
  • Du kan håndtere kommunikations software apps som zoom, Skype eller lignende. 
  • Du har kendskab til MS office programmerne

Alder
Fra 18-30 år.

Eksempel på mulige arbejdsopgaver

  • Kontakt med sponsorer og arrangører
  • Hjælp med forhandlinger om pladskontrakter
  • Booking af event stedet
  • Kontakt med sponsorer
  • Tag i mod tilmeldinger
  • Bestil mad og drikke, bestil forsyninger og audiovisuelt udstyr
  • Sørg for begivenhedsskilte
  • Sørg for passende indretning (blomster, duge, farveskemaer osv.)
  • Hjælp med marketing, blogging og anden kommunikation for at få fokus på eventet
  • Foreslå nye ideer til forbedring af planlægning og implementering
  • Forbered materialer, tilmeldings lister, siddepladser 
  • Andre administrative opgaver

Andre karriere- eller studieområder
Bortset fra det karrierefelt, der er anført ovenfor, vil dette praktikområde også appellere til ansøgere med interesse i disse brancher og områder: 

Fundraising og velgørenhed, konferencecentre, public relations, festivaller, forretningsplanlægger, kundeservice, salg, marketing, digital marketing, kunst og kultur, sport, rekreation

PRAKTIK HIGHLIGHTS

  • Få international erfaring hjemmefra 
  • Lær mere om newzealandsk event branche
  • Få indblik i erhvervsområdet for din praktikvirksomhed i international sammenhæng
  • Vær et internationalt teammedlem og lær, hvordan dine ideer fungerer i et andet kulturelt miljø

 

sådan foregår det

sådan foregår det

  1. Du tager en snak med ALOTTbetter, og vi finder sammen ud af, hvad dine ønsker og behov til din praktik skal være. Opfylder du minimumskravene (alder, engelskkundskaber mm), så går vi videre med din ansøgning.

  2. Du betaler depositum.

  3. Du sender os et CV, et motivationsbrev og referencer, som vi sender videre til vores placerings-partner i udlandet. Vores partner sætter en samtale op med dig online, hvor I gennemgår dine ønsker og krav fra din uddannelse, sammenholdt med mulighederne indenfor dit fag.

  4. Du modtager information om praktikken, om virksomheden/organisationen og om din personlige supervisor (i virksomheden). En praktik supervisor er en professionel person med erfaring, som skal sikre, at du får et fagligt udbytte af din praktik.

  5. Du betaler restbeløbet

  6. Du får en samtale med din supervisor og I gennemgår praktikkens indhold. Her aftaler I i detaljer hvor mange timer du skal arbejde, hvor mange timer, du har med din supervisor, og der bliver lavet en detaljeret praktikplan med dine mål.Nogle af disse samtaler kan have karakter af en job samtale. Men vær ikke bekymret – vores placerings-partner forbereder dig til samtalen.  

  7. Foruden din praktik supervisor i virksomheden/organisationen, vil du også have en ekstern kontaktperson, der kan støtte og vejlede, hvis du har brug for det.

Priser

Priser for programmet

4-40 uger                          6.500 kr. uanset varighed

 

INKLUDERET

  • Samtale med ALOTTbetter om dine ønsker og muligheder – før betalig af depositum
  • Tilpasset praktik der opfylder kravene fra din uddannelse, hvis du er studerende
  • Forberedelse med rådgivning om diverse praktiske ting, så du får mest muligt ud af din placering.
  • Samtale med din praktikvirksomhed/organisation, og udarbejdelse af individuel praktik plan
  • Fast supervisor i din praktikvirksomhed/organisation på destinationen til løbende vejledning
  • Certifikat efter fuldført praktik

DEPOSITUM

Et depositum vil blive opkrævet for, at vi kan arbejde videre med din ansøgning, når vi har bekræftet at du kan deltage på programmet.

Depositummet er en del af den samlede pris for dit valgte program og bliver fratrukket den samlede programpris. Depositummet er ikke en ekstra udgift, men dit første afdrag på programmet. Depositummet refunderes ikke.

Depositum udgør 2000 kr. og indbetales via bankoverførsel.
Se mere her.

 

ANNULLERINGSREGLER

  • Annullering efter placering – ingen refusion
  • Depositum refunderes ikke

For alle ændringer/annulleringer opkræves desuden et administrationsgebyr på 375 kr.

Tilmeld

LYDER DET SOM NOGET FOR DIG?

Så kontakt os og lad os sætte gang i din internationale placering!